יום ד', יג’ באדר ב' תשע”ט
 
התקשורת של מחר
קורס חדש במחלקה לתקשורת באוניברסיטת בן גוריון ילמד סטודנטים כיצד לחקור וליזום שינויים במדיה ואיך טכנולוגיות חדשות מעצבות מחדש את איסוף החדשות * חיים ביאור מדווח באתר אגודת העיתונאים בתל-אביב - "עיתונות" * בצילום של דני מכליס: פרופ' צבי רייך, אונ' בן גוריון
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 0
 
דובר מבקר המדינה: "לא להתעלם מטיוטת הדו"ח בהליך איתור מנכ"ל תאגיד כאן"
משרד מבקר המדינה העביר את טיוטת הדו"ח שלו על תאגיד השידור הציבורי למנכ"ל וליו"ר התאגיד ■ הדו"ח עוסק בין היתר בנושא הליך גיוס מועמדים לתאגיד, ובפרטים שעלו בתחקיר "הארץ" בנושא הרשימות השחורות על עובדי רשות השידור ■ כאן: "הליך מינוי המנכ"ל נמשך על פי החוק" * נתי טוקר מדווח בדה-מרקר * לאתר - הקישו כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 0
 
 
 
הון - שלטון - עיתון: לא תופעה חדשה
מחקר חדש, המתפרסם בימים אלה קובע, כי כבר בעשור הראשון למדינה נזרעו הזרעים הראשונים ליחסי גומלין, גם מההיבט הכלכלי, בין העיתונות לשלטון, שכעבור כ-70 שנה יהפכו למושא חקירות משטרתיות * בצילום: חוקר התקשורת יחיאל לימור * צילם: ברוך מאירי
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 23
 
הכפישו ויפצו
עורכים וכתבים ביתד נאמן, בהווה ובעבר, יפצו בכ-200 אלף שקל את עו"ד ללום - הנאבק נגד אפליית תלמידות ספרדיות במוסדות החינוך החרדיים - בעקבות ביטויי לשון הרע שפרסמו עליו * חיים ביאור מדווח באתר אגודת העיתונאים בתל-אביב "עיתונות" * צילום עו"ד ללום: מתוך עמוד הפייסבוק שלו
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 0
 
די להסתה נגד עיתונאים כחלק ממערכת הבחירות שהחלה להתלהט
אגודת העיתונאים בירושלים מזהירה מפני ניסיונות הסתה נגד התקשורת במהלך קמפיין הבחירות * יו"ר האגודה אחיה גינוסר וחברי ועד האגודה אומרים בהודעתם כי שלטי חוצות המכוונים נגד העיתונאים אברמוביץ, דרוקר, כספית ופלג הם שלטי חוצות המכוונים נגד התקשורת החפשית כולה* תקשורת הפועלת בשם זכות הציבור לדעת גם מה שמנסים להסתיר ממנו -בכל דמוקרטיה ראויה לשמה * האגודה קוראת להסיר ממסע הבחירות כל ניסיון הסתה נגד התקשורת ולמפרסם שלטי חוצות נגדה – להזדהות.
תגובות: 0   צפיות: 2
 
 
 
"עיתונאי צריך לכתת את רגליו"
חיים ביאור עם שמעון שיפר, הכתב והפרשן המדיני הבכיר של "ידיעות אחרונות", זוכה פרס מפעל חיים מטעם אגודת העיתונאים בתל אביב בכנס אילת לעיתונות * * ראו כאן באתר אגודת העיתונאים בתל אביב * בצילום: שיפר עם נחום ברנע (יוסי זמיר, ארכיון פלאש 90)
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 0
 
אוניברסיטת בן-גוריון בנגב תעניק תואר ד"ר לפילוסופיה לאות כבוד לאילנה דיין
בכתב ההנמקה נכתב: "לאות כבוד לעיתונאית מהשורה הראשונה, שבמשך עשרות שנים חושפת באומץ לב, בנחישות ובכישרון יוצאי דופן סוגיות מהותיות שבלב החברה בישראל וברחבי העולם" * לנוסח ההודעה - כאן * צילום: יונתן סינדל/פלאש 90
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 5
 
 
"אמא של ממזר" - אברהם בנמלך
חבר האגודה חברנו אברהם בנמלך, הוציא לאור ספר חדש "אמא של ממזר" שעוסק בטרגדיה של מעוכבות הגט הנשחקות בממסד הדייני * חברי האגודה יכולים לרכוש את הספר אצל אברהם בנמלך 052-5236095 ב- 35 ₪ בלבד. פרטי התקשרות נוספים אפשר לבקש במשרדי האגודה * לקריאה נגישה הקישו על עטיפת הספר פעם ופעמיים
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 3
 
אז מי באמת ראוי לחיסיון עיתונאי?
שירן ירוסלבסקי קרני, תהילה שוורץ אלטשולר - פורשות יריעה רחבה אך ממוקדת בפרסום של המכון הישראלי לדמוקרטיה * ככל שהצעות חוק עולות (ויורדות) בניסיון נמשך להגן על החיסיון העיתונאי בחקיקה ראשית ומעבר לפסיקת בתי המשפט - וככל שהמציאות התקשורתית משתנה ומידע רב מופץ ברשת - כך שבה ועולה שאלת הליבה: מי הוא עיתונאי הראוי לחיסיון? מה הן החובות החלות עליו כדי שיהיה ראוי לו? * תשובה מקפת - כאן
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 0
 
אל: עיתונאי תאגיד השידור "כאן" * מאת: אגודת העיתונאים בירושלים * הנידון: אגודת העיתונאים בירושלים היא בית מקצועי רב ניסיון ואמין - הצטרפו אלינו עכשיו
אגודת העיתונאים בירושלים פותחת שערים לעיתונאי התאגיד - הזמנה והבטחה
קרא עוד...
תגובות: 0   צפיות: 488
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"הקורס חושף את מאחרי הקלעים של הקמפיינים שכולנו חשופים אליהם, את הסודות, הספינים והמניפולציות שהקמפיינים המוצלחים והפחות מוצלחים עושים עלינו" * כל המידע - כאן

קמפיין מנצח: כל הסודות מאחורי קמפיינים פוליטיים, חברתיים ומסחריים המרצה: גב' לימור בר און מומחית לניהול קמפיינים פוליטיים, חברתיים ומסחריים וניהול מצבי משבר תקשורתיים. יועצת אסטרטגית לגופים ציבוריים ולאישים פוליטיים בעלת ניסיון עשיר ומגוון כשותפה ב"ארד תקשורת" ומנהלת המחלקה לקמפיינים ציבוריים. מרצה בבית הספר לממשל וחברה במכללה האקדמית הדסה, ופרשנית באתר הנשים הפופולארי, סלונה. הקורס חושף את מאחרי הקלעים של הקמפיינים שכולנו חשופים אליהם, את הסודות, הספינים והמניפולציות שהקמפיינים המוצלחים והפחות מוצלחים עושים עלינו. הקורס יעניק ידע תיאורטי ומעשי בניהול קמפיין וידע רחב בגיבוש אסטרטגיה וקביעת סדר יום לקמפיין. הקורס ינתח את מערכת הבחירות 2015 בישראל, תוך השוואות למערכות קודמות והבנת המגמות הפוליטיות האחרונות. הקורס יעמוד גם על התמורות בעולם הפרסום והשינויים שהביא עמו העידן הדיגיטלי. הקורס בן 7 מפגשים, בימי רביעי, החל מיום רביעי, 1.7.2015, בשעות 8.30-15.30, סה"כ 60 שעות, במרכז ההדרכה, שמאי 16, ירושלים. הרשמה לקורס מותנית באישור המנהל הישיר. יש למלא טופס בקשה לימי השתלמות בשכר. הקורס במימון קרן הידע של העיתונאים. נושאים שיועלו בקורס: מ kotex" ועד "עוצמה לישראל", מאפייני הקמפיין "למה לי פוליטיקה עכשיו?", יסודות הקמפיין הפוליטי ספר הבוחרים, אלוהי הקמפיין "אריק מלך ישראל", איך מעצבים מחדש תדמית של פוליטיקאי ישן "יש לי סיכוי?"! מחקר, תנאי יסוד לקמפיין אפקטיבי. "פרס יחלק את ירושלים" או yes, we can!"", קמפיין שלילי וקמפיין חיובי האיום האיראני או מחיר הקוטג', קביעת סדר יום לקמפיין מנצח מועמד 24/7, סוגי מועמדים בבחירות הסברה בעידן דיגיטלי – מה בין post להודעה לעיתונות? הרצאת אורח של טל אלכסנדרוביץ', בעלים של משרד יחסי הציבור, בן חורין אלכסנדרוביץ' התקשורת המסורתית לא מתה – הרצאת אורח של יצחק טוניק, מפקד גל צה"ל לשעבר גרבוז מול מכלוף – המרכיב העדתי בבחירות בישראל. 7 מנדטים ב 3 ימים – ניתוח תוצאות מערכת הבחירות 2015. "אנחנו מ פ ח ד י ם"! קמפיין הליכוד – רק הפחדה? אחד ועוד אחד שווה שלוש. בוז'י וציפי – פוטנציאל אלקטוראלי שלא מומש. קמפיין ה"מחנה הציוני" – הסיבות האסטרטגיות והטקטיות לכישלון. "יש עתיד" – קמפיין של איש אחד. העידן שאחרי מר"ן – האם ש"ס תוכל לשמור על כוחה ללא הרב עובדיה יוסף? השקופים – אמנות איתור קהלים לקמפיין מוצלח. משה כחלון – ההבטחה הגדולה של בחירות 2015 נסתיימה בקול ענות חלושה. יום הבוחר – ארגון ששווה מנדטים והרבה כסף. "זבל מי שמלכלך" או פצלי השמן – הקמפיינים הירוקים ששינו את חיינו. טרנדים בריאותיים – קמפיינים בשירות תעשייה שמגלגלת מיליארדים. Real beauty campaign של דאב – קמפיין מכירה במסווה של קידום נשים. "אור ירוק" – טרגדיה אישית שהניעה קמפיין לשינוי תקנות התעבורה. רשתות חברתיות בסלולר – המהפכה מתעצמת! ה"אח הגדול" – מה פייסבוק וגוגל עושות עם המידע שנצבר עלינו ברשת. "נשים מאזור המרכז, בשנות ה 40, שמתעניינות בספורט" – פילוח קהלים מדויק בשירות קמפיינים. הרצאת אורח של יניב מרמלשטיין, בעלים של חברת WAVEDIGITAL. "השעון של אפל" – אילו שינויים טומנים בחובם הפיתוחים הטכנולוגיים האחרונים. הרצאת אורח של ארז שמעון, מומחה שיווק וטכנולוגיה, יועץ לחברות בינלאומיות בישראל. ילדים ובני נוער – הקהל הכמעט בלעדי של הפרסומאים בישראל. בברכה, נאוה קוכנובסקי מנהלת מרכז ההדרכה 02-6331510